Soția mea Kathy obișnuiește să-i oprească pe oamenii care poartă uniformă militară sau de poliție pentru a le mulțumi pentru serviciul lor. În ultima vreme, ea a început să facă același lucru cu ospătarii și chelnerițele. Am observat că în ultima perioadă mulți angajați din restaurante par să se simtă copleșiți, astfel, Kathy are mai multe oportunități de a-și folosi darul de încurajare.
După ce mulțumește unui ospătar pentru efortul depus, Kathy găsește, de obicei, și un lucru personal pentru care să-l laude și să-l încurajeze. La momentul plecării, Kathy are un prieten nou, iar noul ei prieten este încurajat și plin de bucurie.
Ați făcut vreodată ceva similar? Ați fost beneficiarul bunăvoinței cuiva, verbalizată într-un mod similar? Vă puteți imagina ce s-ar putea întâmpla dacă această filozofie de a încerca verbal să ridici oamenii ar fi adoptată și încurajată de companii și organizații de pe tot globul, dacă ar deveni mai degrabă regulă decât excepție?
Piața de muncă contemporană este plină de locuri de muncă cu personal insuficient; lucrătorii din acest domeniu simt în mod constant un nivel ridicat de stres. În multe medii de lucru descurajarea, frustrarea, furia și anxietatea sunt cele mai comune emoții. Din nefericire, filosofia predominantă pare să fie: „Dacă nu poți spune ceva rău, mai bine nu spune nimic”.
Dar acest lucru nu trebui să fie valabil și acolo unde lucrăm noi. Ziua de astăzi este o oportunitate bună ca fiecare dintre noi să luăm inițiativa de a transmite și altora câteva cuvinte plăcute și câteva încurajări. S-ar putea să nu putem schimba mediul pieței în general, dar putem face o diferență acolo unde lucrăm și ne petrecem multe dintre orele noastre de veghe. Mai jos sunt câteva lucruri pe care cartea Proverbe a Vechiului Testament le spune despre puterea uimitoare a cuvintelor plăcute:
Durerea pe care o experimentează mulți oameni nu este doar fizică. Din exterior, mulți oameni par să fie bine. Dacă sunt întrebați: „Ce mai faci?” ar putea chiar să răspundă: „Sunt bine”. Dar, adesea, în adâncul lor, ei poartă dureri profunde și hrănesc răni emoționale. „O inimă veselă este un bun leac, dar un duh mâhnit usucă oasele.” (Proverbe 17:22).
Cuvintele amabile pot avea valoare medicinală. Ceea ce spunem poate face uneori un bine mai mare decât ne-am putea imagina. „Neliniştea din inima omului îl doboară, dar o vorbă bună îl înveseleşte” (Proverbe 12:25). „Cuvintele prietenoase sunt ca un fagure de miere: dulci pentru suflet şi sănătoase pentru oase” (Proverbe 16:24).
Mâncarea ne hrănește din punct de vedere fizic; cuvintele încurajatoare ne pot hrăni din punct de vedere emoțional. Este posibil ca mai mult ca niciodată, oamenii de la locul de muncă să fie înfometați după afirmare, încurajare și înțelegere autentică.„Limba celui neprihănit este argint ales; inima celor răi este puţin lucru. Buzele celui neprihănit înviorează pe mulţi oameni, dar nebunii mor fiindcă n-au judecată” (Proverbe 10:20-21).
Cuvintele noastre pot fi la fel de valoroase ca munca noastră. De obicei, la locul de muncă suntem evaluați pe baza calității vizibile și tangibile a muncii pe care o desfășurăm. Dar impactul cuvintelor pe care le exprimăm unul altuia poate avea o valoare și o importanță incomensurabilă. „Prin rodul gurii te saturi de bunătăţi, şi fiecare primeşte după lucrul mâinilor lui” (Proverbe 12:14).
Sursa: CBN News