Skip to content

Iată cum influențații creștini își împărtășesc credința pe rețelele sociale

Mirjana își folosește povestea personală pentru a-i ajuta pe alții

Este personal. Și spiritual. Și digital. Pentru a încuraja alți oameni. Scopul Mirjanei Babloyan este să-i sprijine pe cei care se luptă cu sănătatea mintală. „Încerc să arăt spre Isus cu ceea ce fac.”

Tânăra de 30 de ani din orașul german Hamburg și-a creat blogul și un cont de Instagram în jurul anului 2016. Cu toate acestea, în timpul pandemiei de Covid, și-a reînnoit totul: designul, filtrul și subiectele. De asemenea, acum scrie în germană și engleză.

Prin urmare, Mirjana a vrut să-i ajute pe alți creștini care se luptă cu sănătatea mintală când și-a repornit conturile de pe rețelele de socializare în 2020. „M-am gândit că i-ar ajuta dacă aș împărtăși prin ce am trecut”, explică ea. Prin urmare, ea a început să creeze bloguri și postări pe Instagram în care își împărtășește credința și cum au ajutat-o Evanghelia și Biblia în vremuri dificile.

Unul dintre blogurile ei se concentrează pe Psalmul 91, o parte a Bibliei care a fost foarte încurajatoare când sa luptat foarte mult cu TOC și anxietate, spune Mirjana. „Vreau să transmit că viața poate fi provocatoare și știu cât de provocatoare poate fi. Știu cum e să fii rupt. Dar știu și că avem un Mântuitor, Care este mai mare decât orice problemă din lume și ne putem încrede în El.”

În videoclipurile lui Gaspard, soarele strălucește mereu pe Alpi

Tineretul preot romano-catolic, părintele (tatăl) Gaspard Craplet, creează conținut doar când vremea este frumoasă. Împreună cu grupul său de tineret, el călătorește în munții francezi din jurul orașului său natal Ars sur Formans. Ori de câte ori vede un loc frumos, îi oprește pe adolescenți. „Hai să facem un videoclip!”

Scopul principal al videoclipurilor sale, spune Gaspard, este de a arăta „dragostea lui Isus Hristos și iubirea Dumnezeului în Treime”. Pentru a transmite acest mesaj, el își folosește videoclipurile pentru a oferi catehism „într-un mod distractiv” și a arăta că este fericit că este creștin.

Ca preot tânăr, părintele Gaspard trebuie să se prezinte la Biserica Romano-Catolică. Cu toate acestea, ei nu îi verifică în mod special videoclipurile, deoarece fac parte din mandatul său de educare a tinerilor și are permisiunea de a folosi rețelele sociale pentru asta. Totodată, preotul tineretului este atent. „Când am avut de-a face cu întrebări complexe, de exemplu, despre Trinitate, i-am cerut unui preot bun feedback despre videoclipul meu.”

Influencer Johanna dezmintă miturile despre Isus

Isus este viu! Acesta este mesajul pe care influențatorul TikTok Johanna Exbrayat din orașul francez Belfort îl subliniază din nou și din nou în videoclipurile sale. „Mulți francezi cred că creștinismul a murit, dar eu le spun că aceasta este o minciună.”

Influencerul în vârstă de 37 de ani a început cu un videoclip cu sfaturi de întâlnire, urmat de „Cum să fii o soție creștină” și un videoclip de rugăciune. Arată ceva din gama largă de subiecte pe care le acoperă. Johanna nu are un public sau o formulă anume la care să-și modeleze conținutul. „Postez ceea ce am în suflet și în mintea mea”, spune ea.

Cu toate acesta, scopul ei principal este de a dezminți mitul potrivit căruia creștinismul este ceva prăfuit din trecut. Prin urmare, ea replică videoclipuri care ridiculizează creștinismul, explică cum ar trebui să se roage oamenii și împărtășește mărturii despre creștinii persecutați, de exemplu. „Isus este adesea reprezentat ca rece și religios în societatea franceză”, subliniază ea. „În biserici, de multe ori, rămân doar ritualuri religioase. Oamenii părăsesc biserica în masă. Franța este chiar a treia țară ateă din lume. Vreau să schimb această percepție. Isus îți poate schimba viața astăzi. Încă face minuni. Vreau ca oamenii să se roage direct lui Dumnezeu, în loc să repete același lucru iar și iar. Ei ar trebui să-I ceară o binecuvântare pentru viața lor și să citească Biblia. Isus nu este numai Iisus atârnat pe cruce, El a înviat.”

nedefinit

Johanna crede că TikTok este mijlocul pe care i-a dat-o Dumnezeu pentru a le spune altora despre Evanghelie. Înainte de a începe, ea s-a rugat pentru ce ar fi lucrul potrivit pentru ea. Ea a experimentat un răspuns clar din cer, în trei condiții stricte, spune influencerul. „Nu le cere oamenilor să te urmărească sau să aprecieze postările tale și nu-ți spori videoclipurile pentru a atrage mai mulți spectatori.”

Viitor

În același timp, nu este întotdeauna ușor să fii un influencer creștin. Pe lângă răspunsurile pozitive și recunoscătoare la conținutul ei, ea primește și răspunsuri negative care, de exemplu, o denunță ca o femeie pastor sau o acuză că l-a folosit pe Isus pentru a câștiga mulți bani. Acele comentarii dor, spune ea, pentru că vin de la frații creștini. În același timp, nu se teme de reacțiile negative. „Nu mi-e frică, pentru că aceasta este misiunea mea.”

Johanna este convinsă că există un viitor pentru influencerii creștini. „Cred cu tărie că Dumnezeu lucrează la o mare trezire. Prin urmare, vreau să continui să-i echipez pe creștini pentru când va veni acel moment.”

Sursa:https://cne.news/article/4073-here-is-how-christian-influencers-share-their-faith-on-social-media